donderdag 11 maart 2010

7 maart 2010: Dolfijnentoer

Ragi, de man van mevrouw Balcaen (een docente van de hogeschool in Turnhout), had voor ons een dolfijnentoer geregeld. Zo stonden we ’s zondags om 5u op omdat de taxi ons om 6u kwam halen. We werden naar Leonsberg gebracht. Dit is een plaats bij de Suriname rivier waar de boot op ons stond te wachten. Met een groep van 12 studenten, liepen we over een pier naar onze boot en stapten in. Er was ook een gids bij en een persoon die de boot bestuurde. Na een groot half uur varen, zagen we enkele dolfijnen voorbij zwemmen. Het was moeilijk om foto’s vast te leggen, hierdoor heb ik een aantal filmpjes gemaakt. Na ongeveer een uur zijn we een stukje verder gevaren op weg naar de monding van de Suriname rivier in de Atlantische oceaan. Dicht bij de kust zagen we opnieuw een vijftal dolfijnen, die dit keer zeer dicht bij de boot kwamen gezwommen. Hiervan zijn hele mooie filmpjes gemaakt! Er was ook een baby-dolfijntje bij dat de hele tijd onze aandacht trok. Het was echt een zeer fijne ervaring! Na een tijdje zijn we aangemeerd op het strand bij de monding. Daar zouden we een uurtje mogen zwemmen in de zee. De golven waren op bepaalde moment heel hoog en het water zag bruin waardoor je de bodem niet zag. Het was lekker warm op het strand waardoor ik besloot om even te gaan zwemmen, maar op een bepaald moment verdween de zon en zagen we een regenbui op ons afkomen. Net ietsje te laat, gingen we terug naar onze boot. De vaartocht terug naar de pier was in het begin heel fris met de regen en de wind die een stukje in de boot kwamen, maar toen het weer een beetje terug trok, werd het minder koud!

Het was een super fijne ervaring met een aantal hele mooie filmpjes. En dan moet je weten dat we de boottocht hebben gedaan voor 40 SRD per persoon = 10 euro!!! Daar kun je nog niet eens voor naar Sealife!

Groetjes

8 reacties:

Op 12 maart, 2010 , Blogger chris zei...

alé, leuk da we terug op je blog kunnen,zo blijven we toch op de hoogte,maar steven verteld ook ze ;-) dolfijnen heeft wel iets hé,gelukkig heb ik er ookal tussen kunnen zwemmen,anders had ik jaloers geweest denk, geniet nog van uw uitstapkes,van het zonneke en van uw etentjes..die gaan ni meer zo goedkoop zijn vrees ik :-) tot de volgende meid XXX

 
Op 12 maart, 2010 , Anonymous leen zei...

Amai das wel leuk geweest denk ik. en die bootjes van daar da zijn ook geen gewoon he. Ik heb het gezien op de site van Jan.
groetjes Je Ma

 
Op 13 maart, 2010 , Anonymous Rony en Ilona zei...

Hela! met die dolfijnen dat is wel tof en het lijkt alemaal toch wel me te vallen.Hier is alles goed en gaat alles zijn normale gang.Veel groetjes Rony & Ilona

 
Op 16 maart, 2010 , Anonymous Lore zei...

ooh zalig !!! Dolfijnen !!!
Kben zooo jaloers !!!

Geniet er nog super hard van !!!

 
Op 16 maart, 2010 , Blogger Evelien zei...

Ik ben ook heel blij dat mijn blog terug werkt, want ik kreeg zo weinig reacties. Hier is alles nog steeds in orde. Het uploaden van de foto's duurt wel heel lang!

Groetjes

en het is inderdaad een uitstap om op jaloers te zijn! hihi...

 
Op 17 maart, 2010 , Blogger Ken zei...

Tof om te hore dat daar ook nog alles goed gaat ;)
Je blog deed de laatste dage nogal vreemd, blijkt nu terug in orde :)

Lijkt me echt wel zalig die uitstap... al heeft die foto van die vogels op die stokken meer iets weg van een horrorfilm :p

Nog veel plezier ginder!
groetjes,
Ken
xxx

 
Op 18 maart, 2010 , Anonymous Anoniem zei...

Hoi
wat een prachtig land zit jij daar
Wil ik ook wel eens vertoeven hoor!
Voor het ogenblik zitten we in Frankrijk
En met pasen in Spanje met u klein vriendjes van vroeger
Robin en Liam alhoewel zo klein zijn ze niet meer
Dikke knuffel Georgy

 
Op 19 maart, 2010 , Blogger Evelien zei...

Jaja, alles gaat hier nog naar wens. We zijn al vanalles gaan doen en hebben nog veel op het programma staan. Ik ben blij dat het daar ook nog allemaal goed gaat!

Ik ga zeker nog genieten en heb eindelijk nog eens een paar foto's kunnen uploaden.
Veel kijk en lees plezier.
xxx

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage