zaterdag 20 februari 2010

Jeej... weekend!!!

Ik heb weeral een leuke week achter de rug, met allerlei ervaringen! Zondag ’s avonds zijn we thuis gekomen in het donker. Ik deed het licht aan in mijn kamer en zag opeens iets zwart door mijn kamer vliegen. Ik rende de deur uit naar de living, maar het beest kwam mij achterna gevlogen! Toen ben ik met Tinne gaan schuilen in haar kamer. Snel bedachten we een plan om de vleermuis uit ons huis te krijgen, maar toen we moedig op zoek gingen naar het beest, was het reeds verdwenen. Ik heb nog nooit zoveel schrik gehad en gelachen op hetzelfde moment!

Maandag zijn we op zoek gegaan naar een winkel waar men fruit verkoopt. We vonden een ‘grote’ supermarkt, met allerlei kraampjes. We konden het niet laten om een watermeloen te kopen ook al wisten we in ons achterhoofd dat we deze met de fiets naar ons huis zouden moeten vervoeren. Al bij al is het goed gelukt om met al onze inkopen goed en wel thuis te komen! ’s Avonds hebben we een heerlijke pasta gebrouwd.

Op dinsdag ben ik met Tinne en Inge naar de vreemdelingenpolitie gereden. De rest van de groep was een dag vroeger gegaan en hadden toen lang moeten wachten. Gelukkig heeft het bij ons maar een kwartiertje à twintig minuten geduurd.
Het lesgeven is heel leuk. De leerlingen zijn aardig tegen me, ze letten goed op en het lesuur (dat hier maar 40 minuten duurt) vliegt voorbij! Ik vind het alleen niet leuk dat ze af en toe onverwachts tegen me vertellen dat ik op dezelfde dag een aantal lessen moet overnemen van leerkrachten die ziek zijn. Oefeningen maken zonder voorbereiding, lukt wel … maar theorie zonder voorbereiding is minder aangenaam om te geven!

Vorige week was ik verschoten op het einde van de les. Alle leerlingen staken hun hand op en keken me aan zonder iets te zeggen. Ik wist zelf niet goed wat doen, dus ik vroeg hen wat er van mij verwacht werd. Blijkbaar is het hier een ritueel om ‘s morgens, voor de pauze, na de pauze en voor men naar huis gaat te bidden. Het is maar een kort gebed, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik al lang niet meer zoveel gebeden heb dan hier! Uiteraard ben ik verplicht om dit ritueel mee te doen.
Gisteren avond hadden we met alle studenten afgesproken in het Vat. Dit is een restaurant in het centrum (aan de waterkant) waar je rustig iets kan eten en/of drinken. Het was gezellig om met z’n allen onze ervaringen uit te wisselen.

Tot de volgende!

Groetjes
Evelien

6 reacties:

Op 20 februari, 2010 , Anonymous Sabine van Aert zei...

hey Evelien

toffe blog!! Blijkbaar valt het daar goed mee. Geniet er nog van, en laat maar iets weten als je stylo's kan gebruiken (ik breng ze wel...)

groetjes uit Dessel, Sabine

 
Op 21 februari, 2010 , Anonymous Anoniem zei...

Hoi Evelien zo te horen amuseerd je U wel
Als is het met een vleermuis , och arme die beestjes doen juist niks
Ze spreken daar zeker zo een raar nederlands
Geniet maar iedere dag van deze unique ervaring
Dikke knuffel uit (G)Liimburg
Georgy

 
Op 23 februari, 2010 , Anonymous leen zei...

Ik hoor dat je al een beetje ingeburgerd bent ginder. Das goed he.En als je nog eens een vleermuisje op de kamer moest hebben Twis zegt dat je de vleermuis met keuken handdoek of zo moet vangen , daar die toch wel kunnen bijten met hun kleine tandjes ha ha. Je ma.

 
Op 23 februari, 2010 , Anonymous Anoniem zei...

ammai Evelien en bidden pas maar op dat ze je geen nonneke van je maken !!!!
grtz georgy ( mijn andere reacties zie ik nooit)

 
Op 27 februari, 2010 , Anonymous moemoe zei...

He Evelien,groetjes van vava en moemoe uit Arendonk.Amuseer u goed ginder Ik heb je blog bij onze Guido gelezen het is de moeite. Ik kom hem hier nog wel eens bekijken. tot dan.
toi toi

 
Op 06 maart, 2010 , Blogger Evelien zei...

Allemaal de groetjes terug.
We hebben ondertussen nog een paar vleermuizen gezien, maar ze verdwijnen uit zichzelf terug.
Dat van dat bidden, het doet toch nog steeds raar hoor. Ik ben het echt niet meer gewoon! Maarja het wend wel!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage