zaterdag 6 maart 2010

1 maart 2010: Holi Paghwa


Maandag hebben we Holi Paghwa gevierd, een feest van de Hindoestanden. Zoals jullie kunnen zien werden we lekker besmeurd met gekleurd talkpoeder en een soort brei dat ze ervan maakten. Ik ben blij dat ik alles uit mijn kleren en mijn haren heb gekregen, anders zou ik er nogal uit gezien hebben voor de klas op dinsdag!
Ik vond het wel een leuke belevenis!


Ik, op de trap van ons huisje, voor we naar de pizzahut gingen. Wisten jullie dat je hier dus heel goedkoop kunt eten. We hadden 2 porties lookbroodjes besteld als voorgerecht. Tinne en Jan een pizza en ik een pasta als hoofdgerecht met hierbij twee drankjes per persoon. We moesten samen ongeveer 100 SRD (Surinaamse Dollar) betalen wat wil zeggen; ongeveer 25 euro.
Daarvoor kun je bij ons thuis alleen nog niet voor gaan uiteten! En het heeft lekker gesmaakt!!!


Ik heb de perfecte partner voor ons Truus (= onze kip, geerfd van de buurman)gevonden. Donderdag zijn we naar de zoo gegaan. Het stelde niet veel voor,maar ze hadden ons al gewaarschuwd hiervoor. Buiten een paar slangen en apen, een krokodil, een paar tijgers, een jaguar en nog wat katachtigen, en een paar boerderijdieren (zoals meneer de Haan), hebben we niet veel gezien. De inkomprijs was ook niet veel! 1,25 euro... Bij ons betaal je 15 euro, ofzo!

Dat was het voor deze week. Morge gaan we met een boot naar dolfijnen kijken. Ik ben eens benieuwd. Ik neem mijn nieuwe fototoestel mee dat ik van Steven heb gekregen, op die manier kunnen jullie meegenieten van mijn belevenissen.


Tot de volgende!

Gr

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage