vrijdag 12 februari 2010

De eerste dagen...

De eerste vijf schooldagen zijn achter de rug. Het waren vermoeide dagen, maar wel leuk! Dinsdag in de voormiddag zei Mevrouw Lamsberg (= de directrice) dat ik woensdag de lessen van een leraar wiskunde zou overnemen. Deze leraar was niet aanwezig en ik zou met de leerlingen herhalingsoefeningen moeten maken. Ik kreeg alles netjes op papier van Mevrouw Fernand (mijn mentor voor wiskunde). Zo moest ik de drie oefeningen op het bord schrijven en nadien klassikaal verbeteren met de leerlingen.

Ik vond het zeer spannend, maar ook heel leuk om meteen na dag twee voor de klas te staan. De leerlingen werkten goed met me mee. Donderdagnamiddag ging ik observeren bij mevrouw Fernand. Ze was bezig met het maken van oefeningen rond bewerkingen van getallen. Na een lesuur zei ze dat ze even weg moest en dat Juf Evelien wel de oefeningen zou verbeteren. Opeens kon ik dus opnieuw voor de klas staan. Maar het zijn echt schatjes van leerlingen!

En ten slotte heb ik ook vandaag nog een stukje van de les rond coördinaten gegeven. Gelukkig was ik hierop voorbereid! Ik dacht dat mijn mentor wel zou observeren naar mijn les, maar zij ging weg en kwam pas na tien minuten (toen de les bijna gedaan was) terug!

We hebben al veel afgelachen en meegemaakt. Gisteren avond kroop er nog een hagedisje over ons terras. Vandaag zijn we gaan winkelen in de Mall. Eindelijk een kleedje gevonden, want in school mag ik alleen een lange broek, een kleedje of een rok aan doen! En wat heb ik alleen maar bij: super veel driekwart broeken en maar 3 lange broeken. Het probleem is ook dat ze hier elke dag andere kleren aan doen…

Morgen gaan we voor het school werken en de was (wsl met de hand) doen. Normaal zou Nathalie, onze onderbuurvrouw onze was doen voor een prijsje, maar die is momenteel hoog zwanger en wist dus niet of ze onze was nog zou bij kon doen.

Ik ben curieus naar was de volgende week ons te beleven staat!

Ps jullie kunnen ook gaan kijken op de blogs van Tinne en Jan

http://janinsuriname.blogspot.com

http://tinnemichiels.blogspot.com

2 reacties:

Op 20 februari, 2010 , Anonymous Anoniem zei...

Hey lieve meid,
Het ziet er naar uit dat je het daar geweldig naar je zin hebt! Leuk huisje, leuke school met toffe mensen.
Ik mis je al wel en wou dat ik ook daar zat in het zonnetje want het is hier nog steed berekoud.
Ik ga je blijven volgen daar dus blijven schrijven en foto's sturen (ook al duurt da lang :-))
Love you!
Dikke kus
Nancy xxx

 
Op 26 februari, 2010 , Anonymous Anoniem zei...

Hoi evelien
Wel een sjiek optrekje waar jullie wonen
En goed poetsen he
Groetjes uit het regenachtigen limburg
Georgy

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage